مقالات

چگونه یک لامپ را تمیز کنیم؟

برق یک اختراع واقعاً باشکوه است، اما هرگز قدرت کشنده بالقوه آن را دست کم نگیرید. برخی از اقدامات احتیاطی اساسی وجود دارد که باید قبل از تمیز کردن لامپ ها، وسایل روشنایی و سایر اجزای مرتبط با نور انجام دهید. در غیر این صورت، خود را برای یک حادثه احتمالی شامل جریان الکتریکی آماده می کنید. و برق تنها چیزی نیست که باید نگران آن باشید. از آنجایی که لامپ ها اغلب در مکان های صعب العبور قرار می گیرند، مردم شروع به استفاده از اشیاء تصادفی برای رسیدن به آنها می کنند که معمولاً منجر به حوادث بی شماری می شود و افراد زیادی را پس از مجروح شدن برای درمان به اورژانس می آورند.

البته، ما نمی‌خواهیم شما را بترسانیم اما این بیشتر در مورد توجه دقیق به اقدامات ایمنی قبل از شروع کار بر روی لامپ است. اول از همه، برنامه ای داشته باشید که چگونه وبا فکر در مورد راه حل های مختلف از قبل، چگونه می توانید با ایمن به لامپ ها برسید.

 

اگر این یک لامپ سقفی است، حتماً به یک نردبان، یک چهارپایه یا فقط یک دست نیاز دارید. پس بعد از اینکه یک برنامه در مورد نحوه رسیدن به لامپ خود داشتید، می توانید برق را قطع کنید و شروع به تمیز کردن کنید. توجه داشته باشید که خاموش کردن چراغ با استفاده از کلید چراغ ممکن است که فقط لامپ را به طور کامل خاموش کند، ولی همچنان خطر برق گرفتگی وجود دارد و همچنین توجه داشته باشید که لامپ ممکن است همچنان داغ باشد، به خصوص اگر اخیراً آن را خاموش کرده باشید.

روغن‌های ساطع شده از پوست دست‌ها برای لامپ‌های هالوژن مضر هستند و می‌توانند ظرف چند ساعت آنها را بسوزانند. هنگامی که لامپ روشن است، آلودگی باعث ایجاد یک نقطه داغ می شود که می تواند منجر به ترک یا حباب شود که به گاز هالوژن اجازه نشت می دهد و باعث خرابی زودرس می شود. بهتر است این لامپ‌ها را با دستکش‌های پلاستیکی یا لاستیکی تمیز کرده.

ابتدا شیشه را با یک پارچه نرم وخشک پاک کنید. اگر تصادفاً لامپ را با انگشتان خود لمس کردید، قبل از نصب مجدد لامپ، سطح آن را با احتیاط با الکل تمیز کنید تا روغن ها پاک شود و دوباره با یک پارچه نرم وخشک آن را پاک کنید تا اثری از الکل باقی نماند.

تمیز کردن لوسترهای شیشه ای و سایر وسایل پیچیده می تواند مشکل باشد. با پر کردن یک بطری اسپری با محلول 50-50 آب و سرکه شروع کنید. پس از خاموش شدن چراغ ها، لوستر، لامپ ها و میله اکستنشن را با یک پارچه خشک نرم گردگیری کنید. سپس محلول سرکه را روی یک پارچه اسپری کنید و کریستال ها را به آرامی جلا دهید. می‌توانید از همین محلول سرکه روی روکش‌های شیشه‌ای چراغ‌های آویز برای درخشش بدون رگه استفاده کنید.

 

با لامپ شکسته چه کنیم

امیدواریم تمیز کردن بهاره شما به آرامی انجام شود و نیازی به مقابله با لامپ های شکسته نداشته باشید. اگر این اتفاق افتاد مطمئن شوید که جانب احتیاط را رعایت کرده اید.برای این کارقبل از تمیز کردن، یک پنجره را باز کنید و افراد و حیوانات خانگی را از اتاق خارج کنید. اگر سیستم گرمایش مرکزی/تهویه مطبوع دارید آن را خاموش کنید و مواد پاکسازی زیر را جمع آوری کنید.

دو تکه کاغذ یا مقوا سفت

نوارچسب

کهنه نمدار یا دستمال مرطوب

ظرف شیشه ای با درب فلزی یا کیسه پلاستیکی قابل آب بندی

دستکش

دستکش ها را بپوشید و با استفاده از کاغذ یا مقوای سفت، تکه های شیشه بزرگ را بردارید. از نوار چسب برای برداشتن تکه های کوچک شیشه و پودرآن استفاده کنید. تمام قطعات و چسب را در شیشه یا کیسه پلاستیکی قرار دهید. ظرف در بسته را در فضای باز ببرید. اگر نه، می توانید شیشه یا کیسه را با زباله های بازیافتی خانگی دور بیندازید.

لامپ های هالوژن و ال ای دی پس از خنک شدن قابل لمس هستند و نیازی به نگهداری زباله های خطرناک ندارند. هنگامی که یک چراغ هالوژن خنک شد، آن ناحیه را مانند هر شیشه شکسته دیگر تمیز کنید. جارو زدن یا جاروبرقی بی خطر است، فقط مطمئن شوید که تمام خرده ها قبل از راه رفتن با پاهای برهنه تمیز شده اند.

پاک کردن لامپ ها و وسایل ازگرد و غبار، خود می تواند 20 درصد نور بیشتری برای همان مقدار برق به شما بدهد.

لامپ ها را کاملا تمیز کرده اید؟ اکنون زمان آن است که لامپ ها را در جای خود قرار دهید. بررسی کنید که آنها را به درستی وارد کرده اید و سپس برق را روشن کنید. همچنین توصیه می کنیم هنگام روشن کردن کلید چراغ، پشت خود را به نور بچرخانید یا چشمان خود را بپوشانید، زیرا مواردی وجود داشته است که لامپ های بی کیفیت بلافاصله پس از روشن کردن کلید می سوزند یا حتی به میلیون ها تکه کوچک می ترکند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.