مقالات

لامپ های ال ای دی نوآوری در صنعت روشنایی

انواع ال ای دی

ال ای دی چیست و چگونه کار می کند؟

LED ها برای بسیاری از کاربردهای روشنایی مناسب هستند، آنها به گونه ای طراحی شده اند که نور زیادی را از یک فاکتور مربع شکل کوچک تولید میکنند و در عین حال کارایی فوق العاده ای را حفظ میکنند. در اینجا در نورتک، انواع LED برای انواع کاربردهای نورپردازی مختلف وجود دارد، راهکار این است که بدانید چگونه از آنها استفاده کنید. تکنولوژی LED نسبت به سایر نورهایی که اکثر مردم با آن آشنا هستند کمی متفاوت است. این مقاله برای توضیح همه چیزهایی است که باید در مورد روشنایی LED بدانید: چگونه ال ای دی ها را به طور ایمن تغذیه کنید تا بیشترین نور و طول عمر ممکن را داشته باشید.

ال ای دی دقیقا چیست؟

LED نوعی دیود است که انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کند. برای کسانی که نمی دانند، دیود یک چیپست الکتریکی است که فقط در یک جهت کار می کند. اساساً یک LED یک چیپست الکتریکی است که هنگام عبور جریان الکتریسیته در یک جهت، از آند (سمت مثبت) به کاتد (سمت منفی) نور ساطع می کند. LED مخفف عبارت Light Emitting Diode است. اساساً، LED ها مانند لامپ های کوچک هستند، فقط برای روشن شدن به انرژی بسیار کمتری نیاز دارند و در تولید نور بسیار کارآمدتر هستند.

می توانید جهت اطلاع از پیدایش لامپ ها مقاله تاریخچه مختصری از لامپ ها را مشاهده نمایید.

LED های 5 میلی متری

ال‌ای‌دی‌های 5 میلی‌متری دیودهایی هستند که درون یک لنز با قطر 5 میلی‌متر قرار دارند و دو پایه فلزی نازک در پایین آن قرار دارد. آنها در برنامه هایی استفاده می شوند که نور کمتری مورد نیاز است. LEDهای 5 میلی‌متری با جریان‌های درایو بسیار کمترنیزکار می‌کنند در حالی که LEDهای نصب سطحی به حداقل 350 میلی‌آمپر نیاز دارند.

ال ای دی 5 میلی متری
ال ای دی های نصب سطحی (SMD)

ال‌ای‌دی‌های سطحی، دیود(هایی) هستند که می‌توانند روی یک بستر (تخته مدار) با یک گنبد سیلیکونی روی دیود برای محافظت از آن قرار گیرند. کری تمایل دارد خروجی های لومن فهرست شده بالاتری داشته باشد و در بخش LED پرقدرت در بازار پیشرو است. از طرف دیگر لوکسئون دارای رنگ های عالی و کنترل حرارتی است.
ال ای دی های پرقدرت به صورت ساطع کننده های خالی عرضه می شوند (همانطور که در شکل 1 مشاهده می شود) یا بر روی یک برد مدار چاپی با هسته فلزی (MCPCB) نصب می شوند. تخته ها عایق هستند و دارای مسیرهای رسانا برای اتصال آسان مدار هستند.

انواع اس ام دی

قطبیت مهم است: سیم کشی LED

قطبیت الکترونیکی نشان دهنده متقارن بودن یا نبودن مدار است. LED ها دیود هستند، بنابراین فقط به جریان اجازه می دهند در یک جهت جریان یابد. وقتی جریانی وجود نداشته باشد، نوری وجود نخواهد داشت. خوشبختانه این بدان معنی است که اگر یک LED را به عقب سیم کشی کنیم، کل سیستم را نمی سوزاند، فقط روشن نمی شود.
طرف مثبت ال ای دی آند و سمت منفی کاتد است. جریان از آند به کاتد می گذرد و هرگز در جهت دیگر نیست، بنابراین مهم است که بدانیم چگونه آند و کاتد را از هم جدا کنیم. برای LED های نصب سطحی، این کار آسان است زیرا اتصالات برچسب گذاری شده اند، اما برای LED های 5 میلی متری برای سرب بلندتر که آند (مثبت) است، به شکل 3 در زیر نگاه کنید.

قطب ال ای دی

گزینه های رنگ

یکی از چیزهای عالی در مورد LED ها، گزینه های مختلف و انواع نوری است که می توانید از آنها دریافت کنید.

ال ای دی های سفید

دمای فرآیند ایجاد نور سفید متفاوت در دماهای مختلف است. دمای رنگ بر حسب درجه کلوین (K) مشخص می شود که مقیاس دمایی است که در آن صفر در صفر مطلق و هر درجه برابر با یک کلوین است. دماهای پایین تر از 3000 تا 4500 درجه کلوین معمولاً گرم تر تا سفید خنثی هستند. دمای بالاتر 5000K+، رنگ سفید سرد است که به عنوان “سفید روز” نیز شناخته می شود.

ال ای دی های رنگی

برای رنگ ها، آنچه واقعاً اهمیت دارد طول موج بر حسب نانومتر (nm) است. برای کاربردهای خاص، رنگ ها برای جلوه بصری مورد نیاز هستند، اما گاهی اوقات طول موج های خاصی برای کاربردهایی مانند پخت، رشد، روشنایی مخزن صخره و موارد دیگر مورد نیاز است. شکل را برای ایده از طول موج ها و دماهایی که رنگ های خاص تولید می کنند ببینید.

طیف رنگی

روشنایی LED

ال ای دی ها نه تنها به دلیل رنگ هایشان شناخته شده اند، بلکه بسیار روشن تر از سایر منابع نور هستند. گاهی اوقات تشخیص اینکه LED چقدر روشن خواهد بود سخت است زیرا با لومن اندازه گیری می شود. لومن یک واحد اندازه گیری است که شار نوری یا مقدار کل نور مرئی از یک منبع را اندازه گیری می کند.

کنترل حرارت

یافتن وات سیستم خود به شما کمک می کند تا در مورد کنترل حرارتی که نیاز دارید بیشتر بدانید. از آنجایی که این LED ها پرقدرت هستند، گرما ایجاد می کنند که می تواند بسیار بد باشد همانطور که در اینجا می توانید یاد بگیرید. گرمای بیش از حد باعث می شود LED ها نور کمتری تولید میکنند و همچنین طول عمر آنها را کاهش می دهد. ما همیشه استفاده از هیت سینک را توصیه می کنیم. برای وات‌های بزرگ‌تر، توصیه می‌کنم به دنبال هیت سینک باشید که با توجه به تعداد واتی که در حال کار است توصیه می‌شود.

هیت سینک

کیفیت LED

با توجه به رشد سریع صنعت LED در حال حاضر، مهم است که تفاوت LED ها را درک کنید. این یک سوال رایج است زیرا LED ها می توانند از بسیار ارزان تا بسیار گران قیمت باشند. من در خرید ال‌ای‌دی‌های ارزان‌قیمت دقت می‌کنم، زیرا همیشه هزینه‌ای را دریافت می‌کنید، بله، ال‌ای‌دی‌ها ممکن است در ابتدا عالی کار کنند، اما معمولاً به این صورت دوام نمی‌آورند یا به دلیل آزمایش ضعیف سریع می‌سوزند.

تمام LED های موجود در نورتک با دقت تولید شده اند. همچنین تمامی قطعات انتخاب شده در تولید این ال ای دی ها از بهترین جنس و دارای گارانتی می باشد.  ما فقط بهترین مارک و درجه حرارت رنگ را تولید می کنیم. تجربه گسترده ما در این صنعت به ما کمک کرده است تا اهمیت تولید باکیفیت LED ها را بیاموزیم. ما با تجربه و قدرت خرید خود قادر به ارائه بهترین محصولات در بازار هستیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.