مقالات

رنگ نور مناسب هر مکان کدام است؟

کدام دمای رنگ برای کدام اتاق؟

ورود نور LED تضمین کرده است که امروزه منابع نور در دماهای رنگی مختلف در دسترس هستند. بنابراین، دیگر مشخص نیست که از کدام رنگ روشن برای خانه یا محل کار خود استفاده کنید. هر فضایی عملکرد متفاوتی دارد. به طور کلی، فعالیت های یک اتاق تعیین می کند که کدام رنگ مورد نیاز است.

وقتی سر کار هستید، معمولاً نسبت به زمانی که یک شب را در خانه با دوستان یا خانواده می گذرانید، به نور بیشتری نیاز دارید. با دمای رنگ گرم، عمدتاً این موضوع سلیقه شخصی است. این مقادیر کلوین بین 1800K تا 3000K متفاوت است. در این مقاله، دستورالعمل های مختلفی در مورد رنگ روشن یا طیفی که برای یک فضای خاص در خانه یا محل کار شما مناسب است، به شما ارائه می دهیم.

در کدام اتاق از کدام رنگ روشن استفاده کنید؟

همه جا با نور مواجه می شوید. هر خانه یا کسب و کاری دارای اتاق های مختلفی است که همه باید با رنگ روشن خاصی نورپردازی شوند. برای راحتی شما، مروری بر اتاق های منازل و فضاهای کلی مختلف در شرکت ها داشته ایم. به این ترتیب می دانید مناسب ترین دمای رنگ برای اتاق هایی با موضوعاتی مانند پذیرایی از مهمان، آرامش، تهیه غذا، خواب، نیازهای بهداشتی و کار چقدر است.

خوب است بدانید!

فضاهای چند منظوره، که به عنوان اتاق هایی که در آن فعالیت های مختلفی انجام می شود، شناخته می شوند، می توانند با ترکیبی از رنگ های روشن ،روشن شوند. این کار را می توان با منابع نوری مختلف انجام داد!
نورپردازی کم‌نور حالت‌های مختلف نور را از رنگ نور فراهم می‌کند. بنابراین، شما به راحتی می توانید فضای مناسب را ایجاد کنید!

 

مناسب ترین دمای رنگ برای قسمت های پذیرایی و میزهای جلو چقدر است؟

قسمت های پذیرش و میزهای پذیرش مکان هایی هستند که بازدیدکنندگان یا مهمانان (تجاری) به آنجا می آیند. این مکانی است که در آن مردم مورد استقبال قرار می گیرند و شرکت ها بلافاصله اولین برداشت را از خود به جای می گذارند. بنابراین، یک فضای تازه و آرام در این مناطق قرار می گیرد. بسته به میزان نور طبیعی روز، دمای رنگ سفید بسیار گرم (2700K) و سفید گرم (3000K) مناسب ترین هستند. با تنوع منابع نورهای LED می توانید اتاق را کاملاً روشن کنید و حتی چراغ ها را با طراحی مطابقت دهید.

 

مناسب ترین رنگ روشن برای اتاق نشیمن، غذاخوری و مکان های تفریحی کدام است؟

اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های غذاخوری مناطقی هستند که در آنها دور هم جمع می‌شوید و با دوستان و خانواده معاشرت می‌کنید. همانطور که اتاق های تفریحی آرامش لازم را برای پیر و جوان فراهم می کند. این اتاق ها یک چیز مشترک دارند: فضاهایی پر از جو هستند. خلق و خوی دنج با نورپردازی که ظاهری گرم دارد آسان است. بنابراین، رنگ روشن سفید بسیار گرم (1800-2700K) بسیار مناسب است. با توجه به تنوع فعالیت هایی که در این اتاق ها انجام می شود (به عنوان مثال: بازی، نوشیدنی، شام، ماراتن فیلم یا خواندن کتاب)، این اتاق ها چند منظوره هستند.

 

مناسب ترین دمای رنگ برای آشپزخانه و سفره خانه چیست؟

آشپزخانه ها و غذاخوری ها اغلب دو کارکرد دارند. غذا آماده می شود و غذا خورده می شود. اگرچه محل پخت و پز یک محل کار است، اما فضای ناهار خوری به فضای خاصی نیاز دارد. از این گذشته، در زمان استراحت ناهار در محل کار یا هنگام خوردن یک وعده غذایی در خانه، می خواهید استراحت کنید و/یا با خانواده، دوستان یا همکاران معاشرت کنید. بنابراین، دمای رنگ سفید گرم (3000K) مصالحه خوبی است.

اگر می‌خواهید هنگام صبحانه، ناهار یا شام ظاهری گرم‌تر داشته باشید، می‌توانید نور LED قابل تنظیم را انتخاب کنید یا می‌توانید از ترکیبی از رنگ‌های روشن استفاده کنید. دومی را می توان با تکمیل روشنایی عمومی با لامپ های LED 2200 – 2700K برطرف کرد. اینها را می توان در یک آباژور بالای میز ناهار خوری قرار داد. همین امر در مورد قسمت نشیمن در غذاخوری ها نیز صدق می کند.

 

مناسب ترین رنگ روشن برای اتاق خواب کدام است؟

وظیفه اصلی اتاق خواب استراحت وخوابیدن است. جای تعجب نیست این مکانی است که می توانید در آن استراحت کنید، حتی شاید بدون مزاحمت. نور در هنگام خواب نقشی ندارد، اما برای سایر فعالیت ها مهم است. ممکن است تلویزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید. علاوه بر این، شما در این اتاق لباس می پوشید. رنگ های روشن سفید بسیار گرم (2200-2700K) و سفید گرم (3000K) مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب هستند.

به طور کلی، مردم با نور بسیار روشن از خواب بیدار شدن را ترجیح نمیدهند. بنابراین، نور سفید گرم می تواند توسط برخی افراد بسیار روشن تلقی شود. از آنجایی که ترجیح رنگ نور در اتاق خواب برای هر فرد متفاوت است، چراغ های LED قابل تنظیم یک راه حل هوشمند هستند. البته می توانید دمای رنگ های مختلفی را نیز انتخاب کنید. در این مورد می توانید بین نور عمومی و نورپردازی با حالت گرم تر (به عنوان مثال با نورپردازی برجسته یا لامپ های روی میز کنار تخت) تمایز قائل شوید.

 

مناسب ترین دمای رنگ برای قسمت های حمام و توالت چیست؟

برای سرویس های بهداشتی، رنگ روشن بستگی به این دارد که از چه فضاهایی استفاده می شود. توالت‌ها در خانه‌ها، و همچنین شرکت‌ها و موسسات پذیرایی، ترجیحاً با دمای رنگ سفید بسیار گرم (2700K) یا سفید گرم (3000K) روشن می‌شوند.

این همچنین در مورد روشنایی عمومی در حمام صدق می کند. به خصوص اگر از این اتاق ها در عصر یا صبح استفاده می کنید. پس از همه، شما نمی خواهید با نور بیش از حد روشن کور شوید. برای فعالیت هایی مانند اصلاح، برداشتن ابرو و آرایش بهتر است از رنگ روشن سفید سرد (4000K) استفاده کنید. نورپردازی آینه سفید سرد گزینه خوبی برای این کار است.

 

مناسب ترین رنگ روشن برای محیط های کاری و اداری خانه کدام است؟

به طور کلی، دفاتر و محل های کار خانگی، مناطقی هستند که افراد باید در آن تمرکز کنند. رنگ روشن سفید سرد (4000K) به افراد اجازه می دهد فعالانه و متمرکز بر فعالیت های روزانه خود کار کنند. اگرچه منابع نور و وسایل مختلفی با نور سفید سرد وجود دارد، اما نصب پنل های LED سفید سرد به ادارات توصیه می شود.

سطح تابش نور این پنل های ال ای دی به قدری کم است که افراد هیچ گونه مزاحمت نوری را تجربه نمی کنند. این باعث افزایش بهره وری در محل کار می شود. برای جلوگیری از مزاحمت نور در محل کار خانه، بهتر است نوری را انتخاب کنید که به سمت پایین بتابد. نورپردازی با زاویه نور 90 درجه، مانند نورهای پایین LED سفید سرد، مناسب است. نورپردازی تاکیدی را می توان با میل خود تکمیل کرد. این امر برای دفاتر و همچنین محل کار خانگی نیز صدق می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.