مجله های خبری

موج جدید گرانی لوازم خانگی!

گرانی لوازم خانگی

آیا موج جدید گرانی لوازم خانگی در راه است؟

به گفته روزنامه اعتماد: محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که طرح مقابله با کالای قاچاق و تقلبی از پایان اردیبهشت در بخش لوازم خانگی آغاز می‌شود.

لوازم خانگی

همانطور که میدانید واردات لوازم خانگی از سال ۱۳۹۷ به کشور ممنوع شده است، اما مشاهدات میدانی حاکی از وفور کالای قاچاق در بازار است. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره آخرین تحولات بازار لوازم خانگی به «اعتماد» گفت: برای سال جدید هنوز کارخانجات افزایش قیمتی نداشته‌اند و مقرر شد براساس اعلام رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شرکت‌های تولید‌کننده لوزام خانگی فاکتور و سند قیمت تمام شده تولیدشان را به این سازمان ارایه دهند تا اجازه افزایش قیمت به آنها داده شود.

همچنین آقای پازوکی در پاسخ به پرسش، قیمت لوازم خانگی چند درصد افزایش پیدا خواهد کرد، فرمود: هنوز مشخص نیست و قرار بر این است تا هر شرکتی براساس فاکتوری که از خرید مواد اولیه و اجناس خود ارایه می‌دهد افزایش قیمت داشته باشد که ممکن است یک شرکت ۵درصد افزایش قیمت داشته باشد و شرکت دیگر خواستار رشد ۲۵درصدی باشد که این موضوع به نوع مواد اولیه و جنسی که استفاده می‌کند مرتبط است.

پازوکی در ادامه با اشاره به رشد ۵۷درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری افزود: این نرخ تا پایان سال ثابت است که مسلما روی همه اجناس هم تاثیرگذار است، برای افزایش قیمت لوازم خانگی نیز به جز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و وزارت صنعت و معدن هم باید آن را تایید کند تا اجازه افزایش قیمت به کارخانجات داده شود.

پ.ن: با خرید کالاهای با کیفیت داخلی، می تواید رونق اقتصادی را افزایش دهیم و بی کاری را داخل کشور برطرف کنیم. این امر نیاز به همدلی و هم فکری تمام مردم ایران است تا بتوانیم از هوش و استعدادهای همه افراد در بهبودی شرایط استفاده نماییم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.